Impostazioni Mondo: differenze tra le versioni

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La disponibilità della [[Combattimento#Chiesa|Chiesa]], gli edifici [[Prima_Chiesa|prima chiesa]] e il fattore di combattimento “influenza” variano di mondo in mondo.
La disponibilità della [[Combattimento#Chiesa|Chiesa]], gli edifici [[Prima_Chiesa|prima chiesa]] e il fattore di combattimento “influenza” variano di mondo in mondo.


== Noble Payment System ==
== Sistema di pagamento Noble ==
There are two main systems in use for the purchasing of [[Nobleman|Noblemen]], [[Gold_coins|Coins]] and [[Package_System|Packages]]. A world can be set to either. The prices can also vary - the most common variation seen is the reduction of prices in late-phases.
 
 
Ci sono due sistemi principali in uso per l'acquisto di [[Nobile|nobili]], [[Sistema_a_monete|monete]] e [[Sistema_a_immagazinamenti|pacchetti]].
I prezzi di acquisto possono variare - la variante più comune è la riduzione dei prezzi.


== Morale ==
== Morale ==

Versione delle 17:24, 24 mag 2012

DA TRADURRE

Velocità del Mondo

La velocità di un mondo è il fattore per il quale i valori di velocità standard dei paramrtri di gioco vengono moltiplicati. Molto più semplicemente, un edificio si costruirà due volte più velocemente su un mondo copn velocità 2 rispetto allo stesso edificio, in un mondo con velocità 1. Tra le cose soggette alla variazione di velocità sono tempi di costruzione, tempi di percorrenza,tempi di viaggio di unità mercantili (Commercio), i tassi di produzione di risorse e l’aumento della percentuale sulle armi del paladino da trovare.

Velocità delle unità

La velocità delle unità è il fattore con cui si determina la velocità delle singole unità. Per ottenere la velocità reale di qualsiasi unità di mondo particolare, si deve dividere la velocità di default del mondo e la velocità unità.

Ad esempio, una unità Lancia, con una velocità di 6 minuti per campo mappa, in un mondo di velocità 2 con una velocità di 1,5 per le unità avrà: 6 / 2 / 1,5 = 2 minuti per attraversare un singolo campo mappa.

Paladino

Il paladino è una unità unica, potente che può essere reclutato tramite la statua nel villaggio, se attivato in un mondo. Le armi equipaggiabili possono dare vari bonus, possono essere attive o completamente disattivate.

Arcieri

La disponibilità degli Arcieri e dei Arcieri a Cavallo e il fattore di combattimento possono variare da mondo a mondo.

Chiesa

La disponibilità della Chiesa, gli edifici prima chiesa e il fattore di combattimento “influenza” variano di mondo in mondo.

Sistema di pagamento Noble

Ci sono due sistemi principali in uso per l'acquisto di nobili, monete e pacchetti. I prezzi di acquisto possono variare - la variante più comune è la riduzione dei prezzi.

Morale

Please see Battles - morale for more information.

Bonus Villages

Information on the type of Bonus Villages, see Bonus villages for more information.

Tech / Research System

There are various different systems of Research and Technology available, please see Research Systems for more information.

Beginner Protection

Beginner protection (BP for short) is a set amount of time that a player's village cannnot be attacked after a world has started which is intended to allow that player to "find their feet" before being set upon by their neighbours. BP is generally determined in days, and will usually vary between 2 to 5 days.

Tribe Member Limit

The Tribe Member limit is the amount of players that can be members of a single tribe. Rare worlds may not have any maximum number of members at all.

Militia

Indicates whether or not the Militia unit is available for summoning.

Account Manager

Availability or non-availability of the Account manager premium expansion feature.

Tribe Wars

'Tribe Wars' is a feature that can be made use of by tribes to track various war statistics about wars they declare officially via said tool. Availability on the world is indicated by this setting.

Direction Choice

Governs whether an option is shown to players upon joining a world to choose a general direction in which their village should be placed when spawned. Available directions are: "North-West, North-East, South-East and South-West."

Command Gaps

Attack and Support movements, which are jointly referred to as Commands, are sent as soon as you hit the 'OK' button on the command confirmation screen. There are a number of ways - both legal and illegal - available to players to reduce the amount of time necessary to click several 'OK' buttons. This is usually used to 'cluster' one's attacks containing noblemen close together so that they can all land quickly after a large attack which is intended to clear an enemy village of defending troops. Sending the noblemen close togther makes it more difficult for the defender to slip in other troops to destroy the incoming noblemen, who are travelling with only a small party.

The Command Gaps are periods of time automatically inserted between attacks that are sent 'too' close together. The default is 100ms (milliseconds). This means that if you send one command to at 1:00:33:347 (hours:minutes:seconds:milliseconds), and manage to send the next to land at 1:00:33:349, the system will make it land at 1:00:33:447 instead, assuming the world you're on is using a 100ms attack gap.